Παραγωγός:
Κάπρης
Παραγωγός : Κάπρης Παραγωγός : Κάπρης Παραγωγός : Κάπρης Παραγωγός : Κάπρης
Ρεβύθια
Παραγωγός : Κάπρης
Ρεβύθια Ρεβύθια

Με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, φολικό οξύ και μαγγάνιο αλλά και χαμηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα, τα ρεβίθια είναι σίγουρα για εξαιρετική επιλογή για το τραπέζι μας. Εξαιρετική πηγή σιδήρου, τα ρεβίθια μειώνουν το αίσθημα της κόπωσης και θωρακίζουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα, γεμίζοντάς μας με ενέργεια και φροντίζοντας για φυσιολογικά επίπεδα ερυθρών αιμοσφαιρίων και οξυγόνου στο σώμα. Το φολικό οξύ που περιέχουν είναι απαραίτητο στην εγκυμοσύνη, θωρακίζει και αυτό με την σειρά του το ανοσοποιητικό μας, μειώνει τα επίπεδα κόπωσης, μας «ανεβάζει» ψυχολογικά και αποτελεί το «κλειδί» για την φυσιολογική σύνθεση των αμινοξέων στον οργανισμό. Εκτός των άλλων είναι και μια ιδιαίτερα αξιόλογη πηγή χαλκού, στοιχείου απαραίτητου για τη μεταφορά σιδήρου στον οργανισμό, αλλά και σημαντικού για την υγεία των μαλλιών και του δέρματος. Με δυο λόγια, τα ρεβίθια αποτελούν ίσως τον πιο οικονομικό και αξιόπιστο σύμμαχό μας για καλή υγεία.

Φάβα
Παραγωγός : Κάπρης
Φάβα

Η φάβα ανήκει στα όσπρια, και προέρχεται από το λαθούρι του είδους Lathyrus sativus L. Αυτό που συλλέγεται από το φυτό είναι οι αποξηραμένες κοτυληδόνες των σπερμάτων του, τα οποία είναι γωνιώδη με ακανόνιστο σχήμα. Αυτά αλέθονται ή βράζονται και μας δίνουν το γνωστό χυλό της φάβας. Το ιδιαίτερο χρώμα, είτε υποκίτρινο είτε πράσινο, η εμφάνιση και η περιεκτικότητα σε υγρασία που δεν είναι παραπάνω από 13%, αποτελούν βασικά χαρακτηριστικά της φάβας. Ενδεικτικό είναι και το μικρό της μέγεθος, αφού το βάρος 1000 σπόρων δε ξεπερνά τα 150γρ. Η φάβα είναι ιδιαίτερα πλούσια σε φυτικές πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και φυτικές ίνες, που την καθιστά ένα τρόφιμο υψηλής διατροφικής αξίας. Σε περιόδους νηστείας ή σε χορτοφαγικές διατροφές μπορεί να υποκαταστήσει το κρέας, όπως συμβαίνει και με όλα τα όσπρια, αρκεί να συνοδεύεται από δημητριακά για να αναπληρωθούν τα πολύτιμα αμινοξέα, όπως η μεθειονίνη που απουσιάζει. Οι φυτικές ίνες που περιέχει βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία του πεπτικού μας συστήματος, προκαλούν κορεσμό, μειώνουν τα μεταγευματικά επίπεδα γλυκόζης και τα επίπεδα της «κακής» LDL χοληστερόλης. Παράλληλα, είναι χαμηλή σε λιπαρά και χοληστερόλη και περιέχει λίγες θερμίδες. Η φάβα περιέχει βιταμίνες του συμπλέγματος Β, που βοηθούν στο νευρομυικό μας σύστημα και τη μνήμη, ενώ ο σίδηρος είναι υπεύθυνος για το σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων μας. Σε μικρότερες ποσότητες ακόμα περιέχει φώσφορο, μαγνήσιο και κάλιο που βοηθούν στην καλή υγεία των οστών και ρυθμίζουν την αρτηριακή πίεση.

Φακές
Παραγωγός : Κάπρης
Φακές

Οι φακές είναι ένα από τα πρώτα τρόφιμα που καλλιεργήθηκαν ποτέ! Καταναλώνονται από τους προϊστορικούς χρόνους και πιστεύεται ότι προέρχονται από την Κεντρική Ασία. Σε τοποθεσίες στη Μέση Ανατολή έχουν βρεθεί σπόροι φακής που χρονολογούνται 8.000 χρόνια πριν. Οι φακές αναφέρονται στη Βίβλο, τόσο ως το στοιχείο που διαπραγματευόταν ο Ιακώβ με τον Ησαύ για τα πρωτοτόκια, όσο και ως μέρος ενός ψωμιού που παρασκευάστηκε κατά τη βαβυλώνια αιχμαλωσία του εβραϊκού λαού. Για χιλιετίες, οι φακές παραδοσιακά τρώγονταν με κριθάρι και σιτάρι, τα τρία είδη διατροφής που προέρχονται από τις ίδιες περιοχές και εξαπλώθηκαν σε όλη την Αφρική και την Ευρώπη, κατά τη διάρκεια μεταναστεύσεων και εξερευνήσεων πολιτιστικών φυλών. Ποια η διατροφική αξία της φακής; Αργότερα όμως, διαπιστώθηκε ότι τα οφέλη για την υγεία από την κατανάλωσή τους είναι σημαντικά, και ο ισχυρός, φυσικός συνδυασμός τους σε πρωτεΐνες, φυτικές ίνες, και μέταλλα είναι ιδιαίτερα σημαντικός σε χορτοφαγικές δίαιτες. Οι φακές, όπως και τα άλλα φασόλια, είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες, τόσο διαλυτές όσο και αδιάλυτες -παρέχουν 15 γραμμάρια ινών σε μόλις 1 φλιτζάνι- οι οποίες βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης και στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας. Επιπρόσθετα, συμβάλλουν στην υγεία της καρδιάς (προστασία από στεφανιαία και καρδιαγγειακή νόσο), όχι μόνο λόγω των φυτικών ινών, αλλά και λόγω των σημαντικών ποσοτήτων φυλλικού οξέος και μαγνησίου που περιέχουν. Εκτός από τις ευεργετικές τους ιδιότητες στο πεπτικό σύστημα και στην καρδιά, είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τη διαχείριση διαταραχών του σακχάρου, καθώς εμποδίζουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα να αυξηθούν με ταχύ ρυθμό μετά από ένα γεύμα. Αποτελούν πολύ καλή πηγή πρωτεΐνών Πενήντα γραμμάρια φακής περιέχουν όση πρωτεΐνη έχουν και 67 γραμμάρια βοείου κρέατος και περιέχουν σχεδόν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα που χρειάζεται το σώμα, για να χρησιμοποιήσει τις πρωτεΐνες. Απουσιάζουν μόνο δύο, συνδυάζοντας όμως τις φακές με άλλα λαχανικά, όπως το καλαμπόκι και το σπανάκι, μπορούμε να πάρουμε μια πλήρη πρωτεΐνη. Η περιεκτικότητά τους σε σίδηρο είναι ιδιαίτερα σημαντική για τους νέους και τις έγκυες γυναίκες.

Φασόλια Βανίλια Φενεού
Παραγωγός : Κάπρης
Φασόλια Γίγαντες
Παραγωγός : Κάπρης
Φασόλια Γίγαντες

Ξερά φασόλια (γίγαντες): αποτελούν διατροφικό θησαυρό καθώς είναι πλούσια σε ασβέστιο (123mg/100γρ), φώσφορο (352mg/100γρ), μαγνήσιο (171mg/100γρ), κάλιο (1483mg/100γρ), φυτικές ίνες (15γρ/100γρ) και πρωτεΐνες (τα 100γρ προσφέρουν στον οργανισμό 7γρ πρωτεϊνών, την ίδια δηλαδή ποσότητα που παίρνουμε από 30γρ κοτόπουλου ή ψαριού). Έτσι, η συχνή και συστηματική κατανάλωση φασολιών μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην υγεία των οστών και των δοντιών, στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων. Παράλληλα, είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και αλάτι. Χάρη στην υψηλή τους περιεκτικότητα σε διαλυτές φυτικές ίνες μπορούν να βοηθήσουν τόσο στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας όσο και στον έλεγχο του σωματικού βάρους. Και αυτό γιατί καταναλώνοντάς τα δημιουργείται έντονα το αίσθημα πληρότητας με αποτέλεσμα να νιώθουμε χορτάτοι για περισσότερη ώρα. Επίσης, η θερμιδική τους αξία είναι σχετικά χαμηλή αφού 1 φλιτζάνι μαγειρεμένοι γίγαντες αποδίδουν περίπου 260 θερμίδες.

Φασόλια Μαυρομάτικα
Παραγωγός : Κάπρης
Φασόλια Μαυρομάτικα

Στις νότιες πολιτείες των ΗΠΑ τα μαυρομάτικα θεωρούνται το πιάτο του φτωχού και συμβολίζουν την ταπεινότητα. Η ιστορία αναφέρει ότι την εποχή του εμφυλίου πολέμου οι γιάνκηδες έκαψαν όλες τις καλλιέργειες εκτός από τα μαυρομάτικα, που θεωρήθηκαν άνευ αξίας, γιατί μέχρι τότε τα έδιναν για τροφή στα ζώα. Οι κάτοικοι, στα όρια της λιμοκτονίας, επέζησαν τρώγοντας το ταπεινό όσπριο, το φασόλι της αγελάδας, όπως ονομαζόταν. Ταπεινά αλλά πολύτιμα από διατροφικής άποψης, τα μαυρομάτικα φασόλια προσφέρουν πολλά καλά στον οργανισμό και θα πρέπει να τα τιμάς συχνά. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι μία μερίδα μαυρομάτικα φασόλια παρέχει όση ποσότητα πρωτεΐνης παρέχει και μισή μπριζόλα. Συνδυάζουν δύο πολύ σημαντικές ιδιότητες: δεν έχουν πολλές θερμίδες, και ταυτόχρονα είναι πολύ πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Μία κούπα μαυρομάτικα φασόλια καλύπτει το 45% των καθημερινών μας αναγκών σε φυτικές ίνες, το 58% σε φυλλικό οξύ και το 31% σε πρωτεΐνες. Επιπλέον, η θειαμίνη, δηλαδή η βιταμίνη Β1, που παρέχουν άφθονη, συμμετέχει σε βασικές αντιδράσεις του μεταβολισμού για την παραγωγή ενέργειας και είναι εξίσου σημαντική για τη λειτουργία των εγκεφαλικών κυττάρων, τη διατήρηση της μνήμης και των γνωστικών ικανοτήτων. Μία κούπα βρασμένα μαυρομάτικα φασόλια (170 γρ.) παρέχει 227 θερμίδες.

Φασόλια Μέτρια
Παραγωγός : Κάπρης